søndag den 26. august 2012

Ulykkelig, skrækkelig lørdag..

Igår havde jeg en forfærdelig dag. En dag jeg ikke havde forestillet mig skulle være mulig, men livet er utilregnelig og kan vælge og ændre tilværelsen i løbet af et split sekund.
Datoen d. 25 august er ikke kært i min verden.
For 2 år siden mistede jeg min 2 1/2 mdr gamle hoppe føl, dyrelægen og jeg gjorde alt hvad vi kunne, men følbassen kunne ikke klare det..

Igår skete igen på den dumme dato, noget skrækkeligt i vores lille familie.
Vores lille Taita er her ikke længere hos os. Der skete et uheld/ulykke igår, hvor Taita stod det forkerte sted i de forkerte sekunder. Det var et forfærdelig opkald jeg fik af min far, som gjorde alt hvad han kunne. De nåede ikke og komme til dyrelægen, før det var forsent.
Igår var familien opløst. Jeg tog hjem til mine forældre, vi fik grædt, sagt farvel og fik ham begravet. Det er fantastisk, hvor meget sådan et lille væsen kan betyde. Vi blev enige om, at vores sorg er et godt tegn, det betyder at Taita var så utrolig elsket blandt os, og han vil altid være kært i vores hjerter. 

Som sagt, 25. august bliver aldrig en dato der sætter gode tanker ind hos mig. DUM DATO. 

Lige nu er jeg lykkelig for, at sidste lørdag var min mor og jeg på stranden med ham, hvor han var ude og svømme for første gang. Han havde før været på stranden, men ikke så langt ud i vandet, at han skulle svømme. 
Godt det kun galte ca 10 sekunders ulykke for den lille nus, hvor han heldigvis var i armene på min far.



Fra i lørdags inden vi tog på stranden <3 



Dagen i dag er blevet brugt på og sove længe, skolen starter i morgen og jeg glæder mig ikke det mindste. Lidt en underlig følelse. Heldigvis er der praktik om 2 uger, det ser jeg frem til..
Senere i dag mødes jeg med min mor, når hun får fri fra arbejde. Vi smutter til bagagerumsmarked i Skalborg - er spændt på om der er nogle fine sager tilbage når vi dukker op.. 

6 kommentarer:

Livet i Troldehulen sagde ...

Åh nej!! :( Det er simpelthen noget af det værste at skulle sige farvel til et kæledyr! Æv, hvor jeg føler med jer! Sender et kæmpe kram til jer og en kærlig tanke til den lille nye stjerne på hundehimmelen <3

Maj sagde ...

Kæreste Anne,

du får hermed al min medfølelse og tanker, sikke dog nogle forfærdelige ting der sker for dig på den dato :(

Det er utroligt hvor meget sådanne pelsede væsener kommer til at fylde i vores liv og hjerter, men det er godt at du kan glædes over den lykkelige tid Taita havde med jer, det er mange gange i sig selv en trøst, selvom det er vandvittigt hårdt at skulle miste!

Jeg er virkelig ked af det på dine og din families vegne!

Kram

- Maj

Anonym sagde ...

Skynd dig at udnævne næste års 25. august til en ganske særlig dejlig dag. Sørg for at have arrangeret noget med din famulie - noget godt og hyggeligt - ellers kan det sagtens blive en selvopfyldende profeti, at præcis denne dato er slem! Meget trist med hunden - føler med dig.
Venlige hilsner fra fru Nielsen

Camilla sagde ...

Hvor er jeg ked af at høre det :o( Den nuttede lille sag! Men jeg må give fru Nielsen ret - du bliver nødt til at lave dagen til noget, hvor der også er noget positivt! Knus

Kathrine sagde ...

Det var da også forfærdelig trist :-( Er jeg ked af at høre!

Håber du får en god studieopstart, trods igår og at du ikke glæder dig, jeg skal også starte i morgen og kunne godt snuppe et par feriedage mere...!

Anne sagde ...

Tusind tak for jeres varme ord, det hjælper alt sammen :)
Det er helt utroligt så meget de små pelsdyr kommer til og betyde for en.
Vi har fået snakket godt sammen, min familie og jeg, og fik pakket de små søde hvalpe ting ned.
Mine forældre vil have en ny hvalp hurtig som muligt, og kan godt forstå dem, en ny hvalp vil kun gøre godt :)