onsdag den 29. august 2012

Blueberry pancakes



En lækker morgenmad er noget af det bedste jeg ved. De morgener hvor man har tid til og gå og hygge sig, sætte en kande kaffe over og lave lækre pandekager til dig og dem du har kær, dét er altså en skøn morgen! :)
Pandekager er godt populære i den her tid og jeg har endda en ny opskrift på pandekager til jer i ærmet. Dog skal I først have den her, det er en klassisker og det er der en god grund til. De er lækre, lugtige og ikke for søde, for blåbærerne bringer lidt syrligt til de her pandekager.
Jeg har brugt min opskrift på klassiske amerikanske pandekager lavet på kærnemælk, men I får lige hele opskrifter her for en god ordens skyld :) 


Blåbær pandekager 2-3 personer
  • 2 dl kærnemælk
  • 1 æg
  • 125 g hvedemel
  • 1/2 tsk natron
  • 1 tsk sukker
  • Lidt salt
  • 100-130 g blåbær
  • smør/becel til stegning
Bland alle ingredienserne sammen, undtagen blåbær og smør/becel, til der ikke er nogle klumper.
Vend herefter blåbærerne i. Du kan med fordel også vente til du har kommet dej på panden, hvor du så lægger lidt blåbær på toppen :)

Varm en pande op til medium varme og kom ca 1/2 dl dej pr. pandekage.
De skal have ca 1-2 min på hver side. Der bliver dannet små bobler på den ubagte side, når de er klar til og blive vendt.

Spis dem lune lige som de er, eller kom lidt lækkert sirup på af en art.. 

Server dem til dit næste søndags morgenbord, jeg lover dig - du vil ikke fortryde det (med mindre du hader blåbær eller pandekager, så lav lige noget andet lækkert ;) hehe)




Ingen kommentarer: