torsdag den 13. september 2012

Lækre kyllinge-deller & mormorsalat


Så kommer der et lille pip fra mig igen. Igår blev ikke til et par indlæg, da jeg slet ikke var hjemme fra kl 6.30-22.30 og så var jeg altså for træt til at blogge, og det er nok de færeste af jer, som tjekker blogs omkring kl 23 ;)

Igår var jeg i biograf og se Magic Mike med en kær veninde. Inden filmen fik vi lækker mad på restaurant Kamii i Hjørring - yum de kan lave sushi og nudler! :)




Men nu til den her lækre aftensmad :)
Den blev kreeret for vel godt 3 uger siden. Jer der følger mig på Instagram (Annforfann), så jeg uploadede den her ret - det smager bare SÅ lækkert :)
Kyllingefrikadellerne kan spises til salat, kartofler, rugbrød eller burger - de er ret så lækre i madpakken :)
Jeg lavede dem lidt på slump, men tilpas krydderierne efter jeres smagsløg, så kommer det til at gå som en leg :)

Kyllingefrikadeller: ca 15 stk


  • 400 g kyllinge fars
  • 2 forårsløg
  • 1 æg
  • 1 1/2 dl havregryn
  • Chili pulver
  • 2 fed hvidløg
  • Salt & peber
  • Hakket frisk persille
  • Evt fint hakket rød peber


Snit forårsløgene fint.
Bland alle ingredienserne sammen og krydder dem godt, da kyllingekød godt kan være noget fersk. Hvis du har mod på det, så "smag" på farsen om den mangler krydderier - lad dog være med at synke farsen. 
Jeg plejer og stege frikadellerne i lidt becel på en meget varm pande, så de får en fin stegeskorp, hvorefter de få 15 min i ovnen ved 175 grader.


Mormorsalat: 2 pers



  • Iceberg salat - så meget du/I kan spise
  • 1 dl fløde
  • 1-2 tsk sukker
  • 2-3 tsk citronsaft


Rør alle tre ingredienser godt sammen og skyld salaten godt. 
Hæld dressingen over salaten, men gør det først lige inden du/I skal spise, ellers bevare salaten ikke sin sprødhed :)









Jeg bruger gerne bredbladet persille hvis jeg har det, det ser så fint ud ift. kruspersille :)

Ingen kommentarer: