torsdag den 22. marts 2012

Koteletter i fad med brune ris og masser grønt..

Koteletter i fad er en rigtig nem og lækker hverdagsret, som desværre bliver undervurderet til tider, men ikke her - jeg er kæmpe fan! :)
Man kan komme alverdens grønsager sammen med koteletterne, hvilket gør denne ret til en perfekt Stop Spild af Mad.. Hvilket vi skal have ind i alle hjem, så vi ikke spilder flere tons mad om året.. 

Jeg fik en kommentar fra en veninde den anden dag, at der var ikke mange sunde ting på min blog for tiden. Det kan jeg kun give hende ret i! For min blog bærer præg af at jeg har gæster til kaffe og kage hele tiden, så nu får I en af hverdagsretter af se, som jeg laver dem her hjemme :)

Masser af lækre grønsager!:)




Koteletter i fad er ikke verdens kønneste ret, men det smager altså ret så godt :)
Lige nu har jeg en skinke-porre tærte i ovnen, så den får I selvfølgelig også opskriften på :)
Og så har jeg et outfit til jer fra igår, hvor jeg var til det årlige aktionærarrangement i min bank :) 

3 kommentarer:

Tina sagde ...

Kære Anne

Jeg har nogle koteletter i friseren og vil gerne bruge dem til din ret, men jeg mangler din opskrift. Jeg er desværre såden en, der altid skal støtte mig til en opskrift. Tak! Og tak for alle dine opskrifter i øvrigt. Lige nu bager jeg dine gulerodsboller.

Anne sagde ...

Hej Tina

Jeg har desværre ikke en opskrift på denne ret, da jeg simpelthen bare bruger det jeg har i køleskabet.
Til den her har jeg vist brugt:
2 koteletter
1 broccolihoved
1/2 bakke champignon
1 løg
2-3 friske tomater
3-4 gulerødder
vand, boullion
2 1/2 dl madlavningsfløde
paprika
salt, peber

Men med vejet mængde og hvor lang tid det skal have har jeg ikke. Men ved at jeg svitser koteletterne med paprika.
Svitser grønsagerne
Kommer det hele i et ovnfast fad, kommer vand, fløde, salt og peber oven på og tror nok jeg gav det 30 min i ovnen ved 170 grader - men er ikke helt sikker..

Tina sagde ...

Tak kære Anne. Det skulle være til at finde ud af :-) Min gamle far elsker koteletter, men ofte ender mine koteletter med at blive tørre og seje. Og faktisk har min far en tandbro - så det kniber med at tygge.