mandag den 5. marts 2012

Det vigtigste måltid ..

i løbet af dagen skulle eftersigende være morgenmaden :)



Og det er jeg nu ret enig i.. Elsker morgenmad, især de dage hvor man har tid til og koge et æg eller drikke den varme kaffe/te..
Idag har jeg en studiedag (tiltrængt efter weekendens strabasser!) så jeg starter dagen med morgentv, blødkogt æg, en lille hjemmelavet bolle og en latte. Så er bunden for dagen lagt og så ved jeg, at jeg ikke småspiser i løbet af dagen, når jeg har fået et ordenlig morgenmåltid. De dage hvor jeg kun kan nå en skefuld yoghurt eller en kop kaffe, der er min sukkertrold ekstra vågen! Og han skal jo helst sove rimelig tungt ;)


I dag skal stå på lidt praktiske ting. Skal ned i byen med et par sko i pieces, i søsterne grene og i fakta efter bøffer (10 kr!) til middagen i morgen.. Og så skal ugens lektier laves, der skal gøres rent og så står den på spinning for første gang efter jeg er flyttet kl. 18.45. Så jeg har et godt program for dagen..

Håber jeres mandag er startet godt? :)
I får en opskrift lidt senere i dag - og glæd jer, jeg fik virkelig lavet lækkerier til igår! :) (hvis jeg selv skal sige det)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Anne. Jeg er trofast læser af dine fine blog og er kommet til at tænke på, nu du har tabt så mange kilo og jeg selv kæmper samme kamp, om der er nogle bestemte metoder/principper du følger/fulgte?

Mvh. Line

Anne sagde ...

Hej Line..
Dejligt at du kan li min blog og skønt at du læser med her! :)
Jeg har haft jævn kontakt med en diatist, som har lavet en plan for mig, hvor jeg så nu har fået det så godt under huden, at jeg sjældent har kontakt med hende.
Men jeg spiser mest protein ca 40-50 % af min kost er protein og så er kulhydrat og fedt fordelt på resten.. Og så dyrker jeg en del motion, for hvis man laver ens kostplan om uden at dyrke motion, så får du ikke et ret godt resultat, motionen og kost er alfa & omega :) Men når det er sagt, så er det stadig super svært! Jeg mangler 10-15 kg endnu og min motivation for at tabe dem er så småt ved og være her. Man skal være dedikeret til det, ellers så mister man hurtigt motivationen. Og hvis du er bange for og køre træt i det, så går efter 80-20 princippet. Så kan man skeje ud i weekenden fx.
Og så er det også sjældent jeg drikker alkohol, da det virkelig er en killer for mit vægttab..

Håber det var lidt af det du søgte :)