søndag den 4. november 2012

Fødselsdags middag: Restaurant Pingvin


På selve dagen var min familie og jeg ude at spise på Restaurant Pingvin i Aalborg, som er en af mine absolut ynglings spisesteder i Aalborg. Maden er utrolig lækker, der er noget til en hver smag og betjeningen er helt i top. 

Jeg havde valgt følgende til hovedret:

  • Mousse af varmrøget Laks, rygeost, dild og purløg
  • Cremet Fiskesuppe med skaldyr, safran, hvidvin og Pernod
  • Gratineret Gedeost rullet i Emiliano skinke med rosmarin, balsamico glace og chilihonning
  • Manzo Tonnato - tynde skiver af helstegt oksefilet med tun- og kapersmayo
  • Braiseret Svinekæbe serveret med glaserede majroer
  • Andelever Mousse "Foie Gras" med ristet rugbrød, sød løgchutney og friskkværnet peber
Og følgende til dessert:

  • Créme Brûlée med lakrids og råmarinerede skovbær
  • Mørk Chokoladefondant med orangesorbet
  • Ananas flamberet i rom, serveret med kanel-is














Maden var simpelthen bare så lækkert og jeg kan slet ikke vælge min favorit! Det hele var bare så godt! :) Bestemt et anbefalingsværdigt sted at tage hen, hvis man skal fejre lidt ekstra eller man vil forkæle en man holder af :)

2 kommentarer:

A + K = ♥ sagde ...

Uf, det er så godt derinde - var der i sidste weekend og fik også fiskesuppen (skøn!), svinekæben (skøn!), emilianoskinke/gedeost-bid (skøøøn) og creme brüle'en (skøn), samt en masse andre af de lækre tapas (:
Elsker stemningen, vinen og maden. Klart min favoritrestaurant.

- Anne

Anne sagde ...

Jeg giver dig så meget ret, Anne! :)
Jeg vil gerne derind igen, SNART! hehe.
Jeg var hel vild med gedeosten og laksemoussen, mums! :)
Tror det må blive et projekt i eget køkken næste gang der skal gæster forbi :)