onsdag den 20. juni 2012

Broccolisalat med cheddar




En salat som nok alle kender og som kan varierer i uanede mængder. Den her variation er den klassiske med rødløg, bacon, solsikkekerner og rosiner, men så havde jeg lidt cheddar som skulle bruges, og det smagte rigtig lækkert heri. Ikke sidste gang jeg laver det med cheddar :)
Dressingen er lavet på cremefraiche og Hellmanns mayonnaise, men I får opskriften her..


Broccolisalat med cheddar 2-3 pers


1 stort broccoli eller 2 små
100 g bacon i tern
1 håndfuld solsikkekerner
1 håndfuld rosiner
1- 1 1/2 håndfuld cheddar
1 lille rødløg


Dressing


2 spsk cremefraiche 9 %
1 spsk Hellmann mayonnaise light
2 -3 tsk sukker
1 tsk eddike - jeg brugte hyldeblomsteddike.


Blancher broccolien i 3-4 min, der må stadig gerne være bid i dem.
Steg baconen til den er sprødstegt og læg det over på en tallerken med køkkenrulle, så det kan suge fedtet.

Bland dressingen sammen og smag til, tilføj evt et ekstra krydderi som fx paprika.
Skær løget ud i tynde skiver og bland sammen med broccolien, rosinerne, solsikkekernerner, baconen og cheddaren. Hæld dressingen med og vend det hele sammen.
Drys evt med lidt solsikkerkerner og rosiner på toppen - og server herligheden til lige hvad du har lyst :)   














Igår blev vores eksamensopgave sendt, der var deadline i dag kl 9, så godt den nu er ude af verden! 
Igår aftes stod den på kosmetolog aften hos en veninde, hvor vi blev forkælet og fik lækker mad. Ikke dårligt og slutte en hektisk dag af med :)
I dag står den på forberedelse af eksamen. Jeg skal op d. 27, men der er til gengældt et stort pensum til dette modul, så der skal bare terpes nu! Men lidt overspringshandlinger er det nu også blevet til. Der er i hvert fald sat nogle snach/eftermiddags boller til hævning ;)




2 kommentarer:

Maj sagde ...

Uhm jeg elsker broccolisalat! Smager sååå godt, men jeg har aldrig prøvet det med cheddar, kunne være man skulle overveje det :D

Tillykke med afleveringen, der er ikke nogen bedre følelse!

- Maj :D

Anne sagde ...

Broccolisalat smager bare altid godt! :D Og den er nu også ret god med cheddar :)

Tak Maj :) Nu skal hele pensum så bare læses op inden den mundtlige eksamen! urgh :/