torsdag den 25. august 2011

Pink vanilla cupcakes m. syndig frosting..

Jeg bagte nogle skønne, meget pink cupcakes da pigerne var til middag.. Og jeg bagte også nogle lækre chokolade cupcakes, opskriften på dem kommer i morgen :)


Opskrift til ca 12-14 cupcakes..



  • 1 æg
  • 150 g sukker
  • 2 tsk vanillesukker
  • 8 spsk olie/flydende becel
  • 2 dl A38
  • 2 tsk bagepulver
  • 250 g hvedemel
  • lidt rød farve - jeg brugte Wilton's candy colors..
Æg og sukker pistes luftigt, hvorefter vanillesukker, fedtstof og A38 tilsættes lidt efter lidt.. Kom derefter lidt farve i væsken.. Vend forsigtigt bagepulver og mel i blandingen, det skal kun vendes, så der ikke bliver slået for mange luftbobler ud af blandingen..
Fyld derefter dejen i forme og d
e bages ved 175 grader i ca 20 min.. 

Frostingen har floreret rundt i blogland, men I får den også lige her :)
  • 150 g flødeost naturel
  • 210 g nutella
  • (jeg brugte det hele til 11 store cupcakes og 9 små)


Fandt de sødeste sukkerhjerter i Panduro i Aalborg storcenter..


Kagerne var virkelig lækre! Og pigerne var solgt til stang lakrids..

4 kommentarer:

Kathrine sagde ...

Uuuuhm! Andet er der vidst ikk at sige :D

Anne sagde ...

Tak Trine :D
Jeg drømmer mig altså også tilbage til en af dem! hehe..
Blev nødt til at give mange af dem væk, ellers ville jeg ikke komme væk fra køleskabet med dem i, haha.

Anonym sagde ...

De er vel nok smukke :-) Desværre er jeg ikke helt til cupcakes, fordi jeg synes at de bliver for meget, men jeg synes at de er afsindigt smukke....

Mange hilsner
Birthe

Anne sagde ...

Tusind tak Birthe :)
Det er faktisk mine første cupcakes m. pynt, så synes nu at de blev rigtig fine..
Jeg kan godt følge dig i, at det nemt kan blive for meget.. Man skal i hvert fald have en tand,som kan klare en masse smør og sukker :)