søndag den 6. januar 2013

Chokolade trøffel med syndig lakrids




Der er gået fuldstændig lakrids i den for tiden og jeg håber ikke at det er alt for træls at se den ene opskrift med lakrids efter den anden - for ja, der er flere hvor de kommer fra :)
Men i morgen kommer madplanen for den kommende uge og så tror jeg, at I skal have en lækker aftensmåltid her på bloggen - det kan bryde lidt af alt lakridsen ;)
Men ikke desto mindre så smager de her basser utrolig godt og de smelter på tungen, og så er de utrolig vanedannede.. Hvis I ikke er pjattet med lakrids, så kan I sagtens lave dem uden :) 
Og igen har jeg brugt lakrids fra Lakridskongen :)


Lakrids trøffel med lakrids


  • 200 g god, mørk chokolade
  • 1 dl piskefløde
  • 1 spsk smør - stuetemp.
  • 1 spsk saltet lakridssirup fra Johan Bülow
  • 1 tsk lakridspulver fra Johan Bülow
  • Kakaopulver til at trille kuglerne i.


Hak den mørke chokolade fint og kom det i en skål sammen med smørret.
Bring fløde og lakridspulver op til kogepunktet og tilsæt lakridsirup, hæld det herefter over chokoladen+smørret og rør rundt, til at chokoladen er helt smeltet.
Kom husholdningsfilm over chokoladecremen, filmen skal røre cremen, for at sikre der ikke dannes kondens. Sæt cremen til afkøling i køleskab til næste dag. 
Næste dag triller trøflerne, 1 tsk passer fint til hver trøffel, hvorefter de trilles i kakaopulver.
Opbevar dem i køleskabet og de kan holde sig et godt et par uger..

Opskriften vil også blive vist på Lakridskogebogen.. 










Jeg håber, I nyder søndagen derude :)
Min søndag er gået med Bilka + Ikea tur, der er et par planer om indretningen i lejligheden - selvom jeg har en 1 værelses, så sysler jeg lidt med et par ideer. Godt nok kan jeg ikke ændre på hvor sengen, sofaen eller tv'et er, men alligevel så bliver der snart gjort en del ved væggene - jeg håber, at jeg kan få tankerne i hovedet udført ligesom jeg vil have det :) I vil nok mest kunne se resultatet på Instagram, når jeg når så vidt :)
Husk I kan følge mig på Instagram, I kan se de seneste billeder ude i margen på bloggen og så hedder jeg Annforfann :)

Ingen kommentarer: