torsdag den 3. januar 2013

Klassisk hummus


Det bliver lige et billede fra Insta på hummus, da jeg ikke orkede at hive Nikon frem og jeg var ret sulten ;)
Men en af mine all-time favorit snack er hummus med grønsager, mmh det er bare altid godt og så mætter det dejligt og er et godt supplement til usunde sager som knaser og kan dyppes (læs. chips).. 

Jeg laver altid min hummus på vand, for jeg vil meget heller have lidt olivenolie på toppen. 
Den portion jeg laver er på 1 dåse kikærter og jeg vil tro, at det er nok til 3-4 personer og en masse grønsager.. 

Klassisk hummus


  • 1 dåse kikærter - ca 250 g. 
  • 2 spsk Tahin (sesampasta)
  • 1-2 fed hvidløg
  • 2 spsk friskpresset citronsaft
  • 1/2 tsk stødt spidskommen
  • 1 dl vand (måske lidt mere)
  • 1/2 tsk paprika
  • Salt & peber
  • Lidt stødt chili (kommes normalt ikke i, men jeg synes det giver et lille pift)


Olivenolie og paprika til at toppe hummus'en med. 

Kom kikærter, tahin, presset hvidløg,krydderier, citron og 1 dl vand i en foodprocessor og blendes til massen er ens artet og ikke for fast. Smages til og kommes i en skål, hvorefter der drysses lidt olivenolie samt paprika over.
Opbevares på køl. Vil tro det kan holde sig en 4 dage.. 



Jeg håber, at I får en skøn dag derude! :)
Min dag er igen startet stille og roligt, da jeg først skal i skole til seminar kl 13-15, ret irriterende at det ligger så sent, for jeg får ikke lavet dagens gode gerning inden, selvom jeg burde have trænet inden, så jeg kunne holde fri når jeg kommer hjem, men ak ja, sådan blev det ikke! :)

Ingen kommentarer: