tirsdag den 31. januar 2012

"hvad du har" tærte..


Aftensmaden her den anden dag, blev med missionen om at få tømt køleskabet lidt, inden det endnu engang skulle fyldes på..
I køleskabet havde vi en tærtedej, rest kogt hamburgerryg, tomater, rød peber, cremefraiche, æg, ost, løg, squash og avocado.. Og det hele fik vi brugt til retten :)

Salaten bestod af tomater og rødløg, som var vendt i en olie/eddike dressing, hvortil der var avocado..
I tærten kom der hamburgerryg, tomat, rød peber, alm. løg, squash, æg, cremefraiche og ost samt forskellige krydderier :)
Tærten smagte dejligt og salaten er dejlig frisk - skønt når man kan få brugt de sidste rester og så bliver man fri for at smide mad ud, hvilket er noget som jeg går meget op i (ligesom mange andre af Jer - heldigvis! :) ) 
Stop spild af Mad er helt klart en side, som jeg vil benytte mig af for at få gode råd til at gøre mit for, at vi kan få det gyselige store mængde madspild ned..

Er det noget I også gør meget i eller er kommet til?
Jeg kender desværre et par stykker, som "flittigt" smider en del ud - hvilket er en skam! 

3 kommentarer:

Selina Juul sagde ...

Tusinde tak for henvisningen til os, Anne! Og en herlig reste-aftensmad du har lavet.

Skønt at se at du også er med i kampen mod madspild!

KH
Selina

Anne sagde ...

Det var så lidt Selina, jeres hjemmeside er jo super god til inspiration til at få brugt de sidste rester :)

Og du kan tro, at jeg er med i kampen om madspild og forsøger at få så mange med på vognen! :)

Selina Juul sagde ...

Ååh det var godt at høre, Anne!

Tak for de varme ord :-)

KH
Selina