fredag den 6. maj 2011

Knækbrød fra amo-bagebog 3.

Endelig tog jeg mig sammen til at lave knækbrød, og det blev fra de gode amo bagebøger, de bøger er vildt inspirerende, og jeg bruger dem flittigt..
Knækbrødene blev lækre, men jeg vil dog skifte hvedemelet ud med grahamsmel næste gang. Jeg tilføjede parmesanost da de havde bagt 15 min, men det resulterede i, at de blev al for hurtigt mørke, så de er ikke helt så sprøde, som jeg ønskede, men de smager stadig vild godt :)

Ingredienser:
200 g hvedemel
2 dl vand
1 1/4 dl olie
50 g havregryn
50 g hørfrø
50 g sesamfrø
50 g solsikkefrø
50 g græskarkerner
1 tsk bagepulver
1 1/2 tsk salt

Det hele blandes sammen og dejen deles i 2 dele.
Begge rulles tyndt ud mellem 2 lag bagepapir. Det ene lag bagepapir fjernes, de kommer på en bageplade, skæres ud som man ønsker, pensles med vand/mælk/æg og drysses evt med frø. Bages i ca 20-25 min i en forvarmet ovn på 200-175 grader, eller også bages de til de er mørke, hold øje, det går pludselig meget stærkt :) Trust me on that one ;) Mine er lige blevet en kende mørke..

Inden bagning

Efter bagning - mums :)
Ved der er mange opskrifter i blogland på knækbrød, men de smager jo også syndig godt :)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

I din opskrift står der 1 1/4dl olie men i amo's står det kun 1/4dl tænker med 1 1/4dl vil knækbrød blive meget fedtet