tirsdag den 23. april 2013

Finlandstur kort fortalt


Fint skilt til kufferten ikke? :) 

Nå nu skal I høre hvad jeg har rendt rundt og lavet :)
Jeg har som sagt været en tur i Finland og tilbage igen, og I tænker måske hvad jeg har lavet der? Ja jeg har arbejdet og hygget mig :) Arbejde i form af studie og engelsk fremlæggelse, men mere om det lidt senere..
Jeg har deltaget i en sundhedskonference, som bliver afholdt af Cohehre. Cohehre står for: Consortium of Institutes of Higher Education in Health and Rehabilitation in Europe. Emnet for denne konference var; 
education for citizenship and participation in health and social care.
Jeg var den eneste fra min skole, som blev valgt til at deltage i konferencen og jeg er virkelig beæret over, at det var mig, som de har valgt! :)
Jeg tog dog ikke afsted alene, da der var 4 studerende fra UCN Aalborg afdeling, som også skulle med. Så helt alene i verden var jeg ikke. Og heldigvis var de meget søde! :) 
Mandag var afrejse dag, hvor toget kørte kl 6 mod Kbh lufthavn, derfra til Helsinki og derfra til Koupio, hvor Konference skulle holde sted.
Programmet var tæt booket. Jeg har besøgt en skole for børn/unge med neurologiske eller kroniske skader, været forbi University Hospital of Koupio, været på et andet universitet til undervisning og hørt et par spændende foredrag fra b.la. Mary Welford, som gav et meget spændende og inspirerende foredrag om compassion. Så godt! :)
Derud over har jeg været til spisning på City Hall og sagt hej til Borgmesteren af Koupio, været på skønne kaffe barer (så vigtigt! I kender vel lidt min kaffe/kage lyst ;) ), gået lange og flotte turer, været til "dinner & dance" som afslutningsfest og sidst men ikke mindst - så har jeg fremlagt på engelsk :)
Jeps, hold op en udfordring, men jeg har bare lært så meget.
Ang. fremlæggelsen:
Vi var 45 studerende fra Europa som var afsted til konferencen. I løbet af ugen blev vi delt ind i 6 grupper, hvor vi hver især fik et emne, som vi, som gruppe, skulle lave en præsentation af. Denne præsentation skulle så fremlæ0gges for Bestyrelsen af Cohehre, lærer, studerende ect. Vi skulle fremlægge 3 gange i alt, med kun 2-3 min mellemrum, så der var fart på! :)
Men fremlæggelsen gik så godt og jeg blev en "smule høj" af det. Tror det er fordi, at man på en måde bliver bekræftet, at man altså er god nok. ("længe leve" janteloven). Og bedst af alt er, at der var flere bestyrelsesmedlemmer og lærere som var henne og sige, at de synes, at jeg var en meget dygtig studerende.
Jeg har i aller højeste grad fået blod på tanden for at gøre dette igen, og min lille drøm om at tage til udlandet efter endt studie, er kun blevet bekræftet - det engelsk gik dælme ret godt :) 
Lørdag var hjemrejse dag og vi nåede lige at købe lidt souvenirers med hjem, men det var også på et hængende hår ;) 
Hele ugen fløj bare afsted og mødet med alle de andre europæiske studerende har været så godt! :) Men jeg må indrømme, at da klokken sagde 0.15 natten til søndag og jeg åbnede døren til lejligheden - dét var godt!
Det var sådan lidt kort fortalt, for jeg kan blive ved med at fortælle, men det bliver en alt for lang roman!

Men kort og godt; Jeg var afsted for at studere og det var så god en oplevelse :)
Der kommer lidt billeder af turen - billederne er taget af min mobil, så bær lidt over med kvaliteten :)



Livsnødvendigt kort! Kortet gav nemlig gratis frokost ;) 


 Front af Universitetet som bestod af 5 store bygninger.


 Selvom Finland var ret kold, så var der altså også utrolig smukt i små glimt :)

Oh yes, Ready - Set - Presentation GO! :)

Ingen kommentarer: