tirsdag den 23. april 2013

Bagt gedeost rullet i serranoskinke, honning, balsamico og mynte


Ugen startede for alvor med et brag igår. Studiet blev skudt igang med en ordenlig portion inspirerende undervisning. Temaet for dette modul er akut sygepleje og det omhandler al det vi har lært indtil videre, så man skal virkelig spidse øre.
Efter en dag brugt kun på studie og lidt små handlen, samt hente en pakke fra posthuset (Hvor der var en spændende pakke med mel i) så synes jeg, at jeg skulle forkæles med lidt lækkert til aften.
Udseendesmæssigt synes jeg, at denne her ret er noget så smuk, men dog så simpel! :) Og så brugte jeg nok 10 min i alt på forberedelse og anretning.. 
Retten blev jeg inspireret til at lave efter et besøg på Pingvin for lang tid siden. En helt igennem fantastisk restaurant, hvis du spørger mig!



Til denne ret brugte jeg: til 1 pers:


Bagt gedeost rullet i serranoskinke, honning, balsamico og mynte



  • 4 skriver af chevre chaud - ca 1-1,5 cm tykke
  • 2 skiver serranoskinke, halveret på den lange led
  • Akacie honning
  • Salt + peber
  • Balsamico glace
  • Håndfuld rucula/babyleafs
  • Friske mynte blade


Start med at varme ovnen op til 180-200 grader. 

Skær gedeosten og serranoskinken ud, hvorefter rulles serranoskinken omkring. Krydr dem med salt og peber. 
Kom dem i et ildfast fad med lidt olie på. Drys lidt honning over gedeosten og bag dem i ca 15 min. 
Mens de hygger sig i ovnen, anretter du tallerken med lidt balsamico glace og frisk babyleafs og mynte. 
Når gedeosten er bagt anrettes de straks oven på balsamico glacen og der drysses med ganske lidt honning og evt olivenolie over salaten. 
Easy peasy - enjoy :)









Ingen kommentarer: