torsdag den 31. marts 2011

Chocolate cookies ..

Min veninde laver verdens bedste cookies, så jeg er blevet helt vildt fristet til at lave nogle selv,
og min søde kusine holder fødselsdag på søndag, så jeg bager nogle til hende oveni hendes gave, de er lige noget for en gravid er jeg sikker på :)

Opskrift fundet på alletiders kogebog, redigerede dog lidt i den..
100 g blødt usaltet smør
100 g sukker
50 g farin
1 tsk vanillesukker
1 æg
150 g mel
1/2 tsk bagepulver
lidt salt
200 g chokolade (mørk+lys) hakket i store chunks.
1-1/2 spsk kakaopulver
1/2 dl mælk
smør, sukker, farin, vanille og æg piskes sammen - resten % chokolade tilføjes og piskes/vendes i, til sidst vendes chokoladen i.
fordelte dejen på 3 bageplader, tog 1 spsk cookie fyld pr. klat
bag dem ved 175 g (varm luft) i ca 8 min ..

Mums siger jeg bare!
De er nu afkølet og de har bestået testen hos mig og mine forældre, de er virkelig gode, ikke sidste gang jeg laver sådan en portion selvforkælelse.. :)

Ingen kommentarer: