tirsdag den 17. juli 2012

Amerikanske pandekager med et choko-tvist


Sommeren vil ikke rigtig bryde frem, så man må gøre hvad man kan, for at hjælpe sommeren lidt på vej.. De her pandekager gør i hvert fald sit til det :) 

De er hurtige og lave, kræver ikke mange ingredienser og smager super godt. Jeg spiste dem med jordbær, ahornsirup og lidt mandler til. Men her er det kun fantasien som sætter grænsen.. Næste gang vil jeg i hvert fald spise dem med blåbær :)

Opskiften passer til ca 8 pandekager.. 

Amerikanske pandekager med kakao

1 æg
1 dl mælk/kærnemælk/A-38
ca 1 dl mel (evt lidt mere, føl dig frem i dejen. Dejen skal være lidt tyk i det)
1 spsk kakaopulver
1 tsk bagepulver
1 tsk vanillepulver

Lidt olie/kokosolie til stegning.

Bland alle ingredienserne sammen til en ensartet dej.
Varm en pande med lidt olie/kokosolie på, og kom ca. 2 spsk dej til hver pandekage.
Steg dem over middel/svag varme. Når der kommer små bobler på toppen af pandekagen, så er den klar til og blive vendt. De skal have ca 1 1/2 - 2 min på hver side. 
Server dem varme med dit yndlingstopping og en god kop kaffe/the :) 








Nu vil jeg vende tilbage til lidt mere rengøring. Igår blev til en dase-dag, hvor jeg fik set lidt yndlingsserie, lavet jordbær-sirup (opskrift kommer snart), sorteret lidt i køkkenet og handlet lidt.
Senere i dag står den på aftenvagt på sygehuset, ligesom resten af hverdagene i denne uge. Men i weekenden står den på brunch med bobler på søndag med 2 kære veninder, hvorefter vi tager afsted til Grøn koncert - det bliver en god dag! :) 


2 kommentarer:

Maj sagde ...

Uhmmenummenum!

Jeg har også totalt pandekagefetish for tiden, kan ikke få nok! Og de der ser jo alt for lækre ud :D

Det er dejligt at have dig tilbage søde Anne, du har været savnet (selvom det er noget tid siden du har holdt pause...)

- Maj :D

Anne sagde ...

Åh ja, pandekager kan man bare altid spise :D

Ih hvor er du sød Maj :) Jeg er også glad for at være tilbage, det er dejligt og holde en lille pause, hvor man kan mærke, at man savner at blogge :)