mandag den 19. december 2011

Gnocchi med svampe og salvie..


Denne lækre opskrift er fra Jamie Oliver - sådan bliver du en bedre kok.. Som I nok ved, så er jeg en stor fan af Jamie Oliver og finder ofte inspiration hos ham. Så da jeg fandt friske gnocchi i vores lokale superbest, ja så skulle de altså med hjem - og tror jeg kører hen efter nogle flere, for har udset endnu en opskrift ;) 

Opskrift:
  • færdig købt gnocchi for 4 pers.
  • ca 150 g blandede svampe, jeg brugte østershatte og shitake
  • olivenolie
  • 1/2 chili, fint hakket
  • 1 fed hvidløg
  • havsalt og friskkværnet peber
  • 1 lille klat smør
  • 1 1/2 dl grønsagsfond eller vand
  • 1 lille håndfuld grofthakket salvie (jeg brugte tørret, smagte upåklageligt)
Kog gnocchierne som anvist på pakken..
Rens svampene hvis nødvendigt og skær i mellem stykker. Varm en pande med olivenolie og steg svampene i 2-3 min. Tilsæt derefter chili, hvidløg, salt, peber og smør. Hæld fond/vand ved og lad sovsen småboble ved jævn varme i 5 min. Ved de kogte gnocchier i svampesovsen, men vær forsigtig! Ellers bliver de til mos. kom salvien i til sidst. Riv lidt parmesanost over og server..
Det smager mums!
Synes især at østershatte og shitake passer lækkert hertil, da de har en god kraftig smag lidt ala kød.. 






Ingen kommentarer: