torsdag den 9. maj 2013

Cookies med mandler, hvid & mørk chokolade


Godmorgen derude :)
Første dag i min miniferie skal bruges på dejlig familie. Min mor har nemlig inviteret til brunch kl 10.30, hvor de søde bedstere kommer og muligvis min bror+svigerinde. Jeg er slet ikke i tvivl om, at man skal dukke op med MEGET tom mave, for jeg har nemlig fået menu af vide. UMMMHHH siger jeg! I kan lige holde øje med Instagram (Annforfann) senere på dagen, og mon ikke der kommer et par billeder på på bloggen også :)
Jeg har også fået lov til at dukke op med et lækkert brød, som er lavet af en ny Amo-brødblanding, som jeg har været så heldig at teste. Der kommer selvfølgelig en opfølgning på dette smækre brød :) I kan se billeder af det på Insta :)

Men nu til de skønne cookies. De blev bagt til min venindes drengs barnedåb. Charlotte lød til at være mere end tilfreds, så de faldt i god jord :)

Cookies med mandler, hvid & mørk chokolade

ca 36 stk


  • 300 g mel
  • 250 g blødt smør
  • 125 g sukker
  • 125 g brun farin
  • 100 g hakkede mandler
  • 75 g hakkede hvid chokolade
  • 75 g hakkede mørk chokolade
  • 2 sammenpisket æg
  • 1 tsk natron
  • ¼ tsk salt


Rør smør, sukker og farin let og luftig. Tilsæt herefter æggene, lidt ad gangen for at det bliver rørt ordenlig ind. 
Bland mel, natron og salt og rør dette ind i dejen.
Tilsæt de hakkede nødder og chokolade og rør dem godt ind i dejen.
Gør bagepladerne klar med bagepapir og sæt ½ spsk dej pr cookie på pladen.
Der skal være mellemrum mellem hver dejklump, da dejen flyder en del ud. Beregn ca 9 cookies pr. plade.
Bag dem i ca 10 min i en forvarmet ovn på 170° C. De skal være dejlig gyldne i kanten. Lad dem afkøle lidt på bagepladen til de har sat sig lidt. Afkøl dem helt færdig på en bagerist.
Opbevar dem i en lufttæt dåse. 









2 kommentarer:

www.louiogbearnaisen.dk sagde ...

Skønne cookies :D Altså cookies med chokolade og nødder er altid et hit og de der ser über gode ud :)
Hvilke nødder brugte du?

Håber du havde en skøn brunch - glæder mig til, at se mere til brødet :)

Anne sagde ...

Cookies med nødder og chokolade virker bare altid :)
Åh jeg har helt glemt at skrive hvilke nødder jeg brugte, men det var mandler :)