lørdag den 2. april 2011

Friday night ..

Was lovely!
Blev inviteret hjem til min veninde til spisning og hygge, så skønt med veninde kvali ..
Middagen stod på min "signature dish" italienske kødboller og pasta, mums! Opskriften er tyvstjålet fra Alletiders kogebog men har redigeret lidt i den hist og her og improvisere, så nu er det blevet til "min" ret, og det er altid en vinder, det smager så englene synger. Her får I opskriften:

Tomatsovs:
2 dåse tomat
200 g løg - ca 2 små løg
100 g soltørret tomater i olie
1 fed hvidløg - hakket
frisk basilicum
salt + peber
chilipulver
madlavningsfløde

Kødboller:
500 g okse fars
100 g raps, brødkrummer, havregryn ect
1-2 æg
1 fed hvidløg - hakket
2-4 spsk hakket persille
2 spsk hakket bacilicum
salt + peber

Løg, soltørrede tomater, hvidløg og chilipulver svites i ca 5 min, hvorefter dåsetomater + salt og peber tilføjes. Simre uden låg i ca 15-20 min, hvorefter det bledes, kommes tilbage i gryden og tilføj madlavningsfløde, smag tilsæt evt kryderier og lad det simre under jævnlig omrøring.

Alt til farsen blandes og form dem til små boller, steges på en non-stick pande til de er gyldne på alle sider, hvorefter de tilføjes til tomatsovsen og bliver kogt færdige i sovsen i ca 10 min.
Spis frisk pasta dertil og evt en lækker salat eller gulerodsstænger..
Velbekom :)
En lidt hurtig beskrivelse, men opskriften er meget simpel og kræver ikke det helt vilde :)





Ingen kommentarer: